вівторок, 8 квітня 2014 р.



З усього того, чому я навчався на цьому тренінгу, на мою думку, найефективнішим для навчання моїх учнів буде
- використання опитувальника для перевірки знань з теми;
- створення блогів, для обговорення;
- робота з документами для спільного редагування;
- створення та редагування власних вікі-сторінок;
- виконання вчителем ролі фасилітатора, що найбільшою мірою розвиває в учнів навички ХХІ ст.
Моє навчання в групі дало мені можливість познайомитись з колегами, які повною мірою відповідають моєму уявленню про сучасного вчителя, отримати задоволення від нових знань. Буду ділитись ними з колегами! 



Цей модуль допоміг мені з’ясувати мою роль фасилітатора в навчанні учнів за методом проектів, а саме ненав’язливо допомагати групі чи окремій людині в пошуку способів виявлення і розв’язування проблем, налагодженні комунікативної взаємодії між суб’єктами діяльності.
Я зрозуміла, як керувати навчальним процесом у класі, де навчання здійснюється за методом проектів, як використовувати комп’ютерні технології задля підвищення вашої власної ефективності та для підтримки навчання учнів. Оскільки при навчанні за методом проектів учитель витрачає менше часу на «викладання» навчального змісту учням, процес навчання має бути добре організованим для того, щоб весь час бути впевненим у тому, що учні розуміють і усвідомлюють свої навчальні потреби та засвоюють зміст, передбачений навчальною програмою.
Уміння розумно поставити запитання – це основа якісного навчання. Добре продумані запитання провокують змістовні зв’язки з тим, що учні приносять до класної кімнати з попереднього навчання та зі свого життєвого досвіду.





Цей модуль допоміг мені зробити такі висновки щодо того, як учні можуть самі спрямовувати себе у навчанні та про роль і місце диференційованого навчання: навчання буде цікавим та корисним для учнів, тоді коли воно є успішним і дає видимі результати. У цьому допоможе учням усвідомлення власного рівня знань та відповідність поставлених вчителем завдань цьому рівню. Бажання оволодіти та впевнено користуватись  навичками ХХІ століття.




Цей модуль допоміг мені обдумати, що означає «оцінювання зосереджене на потребах учнів», а саме оцінювання повинно полегшити, спрямувати, зацікавити учня,  оскільки через індивідуальність особистості окремі учні можуть взагалі відмовитись від участі у проекті, або стати пасивними учасниками. Вважаю, що педагогу варто анонімно оцінювати учнів ( для себе) протягом проекту, одночасно коригуючи діяльність тих слухачів, які відстають та стимулювати їх діяльність. Можливим варіантом є накопичення балів, а остаточну оцінку поставити в кінці. З цією метою варто застосовувати контрольний список до плану вивчення теми, контрольний список плану оцінювання.

Дійсно створення учнівської роботи допомогло оцінити наскільки складно виконати поставлене завдання, але виконання є приємним процесом. Зміна ролей корисна тим, що сам вчитель оцінює час виконання, складність питань, рівень володіння та використання ІКТ. Створюючи завдання стає зрозумілим чи буде досягнута мета та чи чітко поставлені цілі. У процесі виконання робіт, гадаю, учні скоріш за все поглибляться у тему більше ніж я. Безумовно досягти навчальних цілей допоможе вчитель (автор проекту). Яким чином: чітко ставити завдання учням, допомогти спланувати діяльність реалізації проекту (створення продукту), групові консультації та обговорення. Думаю це допоможе мені у реалізації навчальних проектів.


Модуль 6.
Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання сервісів Веб 2.0 щодо спілкування та співпраці у навчання моїх учнів, а саме: 
  • як можна ефективно використовувати комунікації та співробітництво, це дасть змогу мені покращити процес навчання та оцінювання; 
  • як навчити учнів безпечній роботі в Інтернеті, цим самим я забезпечу збереження їхнього морального та фізичного здоров'я;
З'ясувала: 
  • що електронна пошта, чати, миттєві повідомлення, передавання голосу через Інтернет дозволяють учням спілкуватися з партнерами з різних країн світу через Інтернет; 
  •  що блоги, вікі та онлайн-документи для спільного редагування дозволяють учням співпрацювати в проектах завдяки тому, що учні діляться своїми роботами та коментують роботи інших в режимі онлайн.
Дуже сподобалась мені активна праця у блозі та вікі. 
Дізналась багато нової і корисної інформації стосовно роботи з цими сервісами Інтернет і найголовніше, чого прагнула з початку тренінгу - здобула конкретні практичні навички роботи по налаштуванню блогів, створенню повідомлень та вкладок, створенню повідомлень, внутрішніх і зовнішніх посилань у вікі (це для мене є дійсно новим!)

Модуль 5.
Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання Інтернет-ресурсів у процес навчання моїх учнів, а саме:
  • проведення педради на wiki наштовхнуло мене на думки про те, що по такому ж принципу можна було б організувати обговорення між учасниками в процесі роботи над проектом (навіть вчитель міг би віддалено спілкуватись з учнями, або учні між собою);
  • обговорення та представлення проміжних результатів проекту також можна проводити за допомогою блогів (власне ведення цього блогу допомогло мені набути таких навиків);
  • анкетування за допомогою Форм дозволить в подальшому організувати різного роду опитувальники, за допомогою яких можна визначити рівень обізнаності учнів з темою проекту до та після роботи над ним;
  • отримані мною в сьогоднішньому модулі знання авторського права допоможуть мені в подальшому навчити своїх учнів  відповідальному використанню сторонніх авторських матеріалів;
  • навики ефективного пошуку в мережі Інтернет, які я отримала сьогодні стануть потужнім інструментом для проведення досліджень  в межах роботи над проектом.
Модуль 4.
Сьогодні ми ознайомилися з питанням формуючого оцінювання. Створили таблицю оцінювання навчальних потреб учнів (таблиця 3-х-д). Формували учнівські питання, що вони хочуть знати та для щоб  володіти етикою спілкування. В ході тренінгу звернули увагу на те, що педагоги повинні націлювати учнів на кінцевий результат. Розробила структуру спілкування. Створила  організаційну діаграму для оцінювання навчальних потреб учнів. Ну що ж успішно рухаємось вперед до досягнення кінцевої мети.





Модуль 3.
У цьому модулі:
·                                 обговорили навчальні теми для створення Портфоліо з використанням методу проектів ;
·                                 з’ясувала вимоги державних освітніх стандартів та навчальних програм; 
·                                 сформулювала навчальні цілі, що базуються на освітніх стандартах та навичках мислення вищих рівнів;
·                                 обговорила і сформулювала основні запитання, що сприяють розвитку та навчанню учнів; 
·                                 сформулювала завдання для виконання досліджень учнів у проектній діяльності;
·                                 створила текстовий документ із формами;
·                      створила електронну таблицю з даними та відповідною діаграмою про результати опитування щодо обраної теми.


Модуль 2.  
У цьому модулі ми, перш за все, ознайомилися з навичками 21 століття та навичками мислення вищих рівнів. Ми обговорювали шляхи використання інформаційно-комунікаційних технологій для підтримки та оцінювання навчання учнів. Ми переглянули приклади та створили власну публікацію до свого проекту. 
 



Модуль 1.
Протягом цього модуля ми ознайомилися з основними питаннями тренінгу, обговорили цілі та сформулювали власні завдання щодо навчання на тренінгу. Ознайомились з посібником та сайтами освітніх програм та допоміжних матеріалів. Ми навчилися створювати власний блог та обговорили важливість обговорення власної діяльності у спілкуванні з іншими учасниками навчального процесу.